Spánok bábätiek

Prvých šesť mesiacov života dieťaťa môže byť neuveriteľne ohromujúcich a šokujúcich, hlavne, čo sa týka spánku. Niektoré deti bojujú s refluxom alebo detskou kolikou, zatiaľčo iné mamičky vraj doma majú úžasných malých spáčov. Ale to vieme len z počutia…

Prinášame niektoré z našich najlepších tipov pre mamy v týchto fázach života dieťaťa!

Uvedomte si, že poznáte svoje dieťa najlepšie

Aj keď je veľmi lákavé počúvať od ostatných návrhy a rady, čo pomáha pri spaní vášho dieťaťa alebo ako dlho by malo vaše dieťa spať, skúste veriť vlastným inštinktom. Čím viac čítate články o spánku dieťaťa alebo počúvate ďalšie mamičky, tým viac si krátite čas, ktorý máte so svojím dieťaťom.

Urobte to, čo funguje vo vašej rodine, a verte, že svoje dieťa poznáte lepšie než akákoľvek vonkajšia autorita. Každé dieťa je iné a vy s ním trávite najviac času. V skutočnosti neexistuje žiadna šablóna pre akýkoľvek vzťah, ktorý sa vyvíja. Pokiaľ ide o usporiadanie spánku, mnoho rodín má presné predstavy o tom, kedy a ako by ich dieťa malo spať. Ale rodičia s menej rigidnými názormi na túto tému sú všeobecne omnoho šťastnejší a menej sklamaní, keď ich deti nie sú schopné predviesť spôsob, akým majú “správne” spať cez noc.

Je skutočne dôležité, aby ste počas prvých mesiacov neboli uväznení v príliš veľkých nárokoch na spánok vášho dieťaťa. Obzvlášť počas prvých troch mesiacoch musíte vaše bábätko kŕmiť, meniť plienky a znovu uspávať. Keď máte uplakaného novorodenca alebo refluxné bábätko, viete, že spánok je výzva.

Neexistujú žiadne nevhodné spôsoby uspávania – nechajte svoje deti zaspať tak, ako chcú, nech už je to hojdaním v náručí, v šatke alebo v kočíku, počas dojčenia, vďaka cumlíku, pri spoločnom spaní v posteli.

Pokiaľ vaše dieťa miluje spanie vo vašom náručí počas dňa a vy musíte zariadiť kopu vecí, skúste ho nechať zaspať priamo na vás. Počkajte, až bude v hlbokom spánku a potom ho položte opatrne do kočíka.

Spánek miminek 2

Je v poriadku, keď sa budí často v noci

Novorodenci majú dva stavy spánku, aktívny spánok (ktorý je podobný spánku REM u dospelých) a tichý spánok (podobný nášmu spánku mimo REM). Štúdie zistili, že aktívna fáza hrá potrebnú rolu v prevencii SIDS. Našťastie deti trávia viac času aktívnym spánkom od 2 do 6 hodín ráno, takže počas tejto doby je omnoho pravdepodobnejší, že sa prebudí, pokiaľ majú hlad, cíti chlad, alebo mokro.

Ich spánkové cykly sú v skutočnosti kratšie než naše (trvajú iba 50–60 minút), a preto môžu zažiť čiastačné prebudenie každú hodinu. Existuje biologický dôvod prebudenia, je to prežitie – aby deti rástli, musí jesť, a preto sa musí prebudiť.

Pokiaľ je dieťaťu zima alebo teplo, musí sa prebudiť, aby to dalo matke vedieť. Aktívny spánok má tiež ďalšie výhody, považuje sa za inteligentný spánok, zvyšuje sa prietok krvi do mozgu a je považovaný za príčinu rýchlejšieho rastu mozgu.

Majte svoje dieťa blízko

To platí ako v noci, tak počas dňa. Skutočne je nutné, aby vaše dieťa bolo vo vlastnej izbe od narodenia? Štúdia z Harvardu zistila, že zdieľanie izby prvých šesť mesiacov môže hrať rolu pri znižovaní rizika SIDS. Nie je absolútne nutné ponáhľať sa s dávaním dieťaťa do vlastnej izby, zvlášť pokiaľ máte novorodenca.

Dôležité je tiež mať dieťa počas dňa v tesnej blízkosti. Pokiaľ si na vás chce pospať, prečo nie, ľahnite si s ním a oddychujte aj vy. Nemôžete pokaziť dieťa tým, že ho budete hýčkať v náručí.

Spánek miminek 3

Vyvarujte sa nadmernej stimulácie

Je tak ľahké zabudnúť, že deti sú malé a všetko je pre nich nové. Chôdza stimuluje všetky zmysly dieťaťa – nové zvuky, vône, veci, ktoré može sledovať. Často na to všetko zabúdame.

Skúste aspoň pred spaním ukľudniť celú rodinu. Výlet do nákupného centra tesne pred spaním nie je úplne dobrý nápad!

Premýšľajte nad ich spánkovým prostredím

Nové deti sú citlivé na rôzne faktory. Pokiaľ je príliš teplo, nebudú chcieť spať. Pokiaľ vaša izba príliš vonia, môže byť ich spánok prerušený. Pokiaľ zapínate nočné svetlo, aby ste vymenili plienky, dieťa možno nebude chcieť pokračovať v spánku.

Pokiaľ je vaše dieťa citlivé a jeho pyžamko irituje jeho pokožku alebo ste neodstrihli ceduľky, obťažuje ho to.

Zvážte tiež svoj životný štýl. Milujete túry a prechádzky ako rodina? Pokiaľ áno, naučte dieťa spať v kočíku alebo v šatke. A nebojte sa, že vo svojej postieľke nikdy nezaspí.

Malý úspech sa počíta

Nechali ste dieťa spať 20 minút v hojdačke, aby ste sa mohli osprchovať? Gratulujeme! Alebo nevypľulo cumlík a niekoľko minút si kľudne zdriemlo. To všetko je dôvod na radosť, keď ste uprostred spánkového boja.

Postarajte sa aj o seba

Je dôležité ísť na prechádzku, alebo si dať kávu, stretnúť sa s priateľkami. Požiadajte o pomoc rodičov, partnera alebo blízkeho priateľa, aj keď je to len na hodinu, môžete sa trebárs v kľude osprchovať a osušiť si vlasy. Vaše dieťa môže plakať, pretože tam nie ste, ale pokiaľ je v náručí niekoho, kto ho miluje, a vy potrebujete hodinu pre seba, je to skutočne v poriadku. Je bezpodmienečne nutné, aby ste mali čistú hlavu, keď ste s novorodeným dieťaťom.

Spánek miminek 4

Pamätajte, že robíte skvelú prácu. Ste pre svoje dieťa absolútne najlepšou osobou. Prvých šesť mesiacov je tvrdých ale nebojte sa požiadať o pomoc.

Zdieľajte
reklama

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe