5 tipov, ako sa popasovať so soľou v detskom jedálničku

Pamätajte si, že deti do jedného roka by mali dostávať nesolené jedlo. Najjednoduchšie a najúčinnejšie je vôbec deti na nadmerne slanú chuť nenavyknúť! 

Tu je niekoľko jednoduchých, ale veľmi efektívnych možností, ako to docieliť:

  • Pokiaľ je to možné, čo najdlhšie dojčite.
  • Akékoľvek príkrmy pripravované doma nesoľte – nenechajte sa zmiasť tým, že vám pripravené jedlo nechutí, chuťové bunky bábätka ešte slanú chuť nevyžadujú!
  • S hotovými príkrmami v pohárikoch máte šancu mať príjem veľmi dobre pod kontrolou. Hodnoty sodíka sú tu totiž povinne uvádzané. Pozorne preto čítajte etikety a nutričné hodnoty.
  • Dbajte na pestrý a vyvážený jedálniček. Naučiť Vaše dieťa prijímať rôzne chute a druhy potravín, je dôležitou súčasťou jeho vývoja. Pestrosť chutí je možné dosiahnuť použitím rôznych druhov mäsa alebo zeleniny a soľ je možné dobre nahradiť bylinkami.
  • U starších detí sa snažte mať čo najdlhšie pod kontrolou ich celodenný jedálniček, aby nedostali veľa príležitostí na nákup jedál vo fast foodoch, bufetoch a automatoch s ponukou slaných lupienkov a pod.

Vzorový jedálniček so správnym obsahom sodíka

Že je naozaj možné v jedálničku dieťaťa po 6. mesiaci udržať soľ na uzde dokazuje napr.  nasledujúci jedálniček. Celkové množstvo sodíka za deň predstavuje menej než 80 mg (Denná odporúčaná dávka predstavuje 180 mg.)

Čo treba vedieť:
– Niektorí lekári syry ako súčasť jedálneho lístka radšej odsúvajú až do veku jedného roku.
– Buďte teda opatrná, najmä ak sa v rodine nachádza alergická anamnéza: astma, ekzém… Porozprávajte sa s pediatrom!

Raňajky:  Dojčenie alebo náhradná mliečna výživa, kúsok banánu

Desiata:  ½ ovocnej výživy, detské piškóty

Obed:  Jemný špenát so zemiakmi (mäsovo-zeleninový príkrm)

Olovrant:  Strúhaná mrkva s jablkom

Večera:  Vanilková kaša, dojčenie alebo náhradná mliečna výživa

Zdieľajte
MarťánciMarťáncireklama

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe