Ako zmierniť pôrodné bolesti

Pôrodné bolesti

Okrem toho, že sa tešia na bábätko, má veľa nastávajúcich matiek strach z pôrodných bolestí. Existuje niekoľko prirodzených metód, ako dostať pôrodné bolesti pod kontrolu. Nasledujúce tipy vám môžu pomôcť uvoľniť sa a lepšie ustáť pôrodné bolesti, než budete môcť vaše bábätko držať v náručí.

TEPLO

Na oblasť bedier si priložte teplý vankúšik naplnený pšenicou, špaldou alebo čerešňovými kôstkami, aby ste zmiernili bolesť v tejto oblasti. Blahodarné teplo vankúša naplneného zrnom uvoľní napätie vo svaloch počas kontrakcií. Ako alternatívu môžete použiť ohrievaciu fľašu naplnenú teplou, nie však vriacou vodou. Predtým, než ju vložíte pod chrbát, zabaľte fľašu do uteráka. Na rozdiel od ohrievacej fľaše vydrží vankúš s náplňou zo zrna dlhšie teplý – bude vás príjemne hriať až po dobu jednej hodiny a pomôže vám uvoľniť sa. Vankúš môžete dať nahriať na pár minút do mikrovlnky alebo do trúby na pečenie na 50 °C.

MEŇTE POLOHU TELA

Zvoľte si akúkoľvek polohu, ktorá pre vás bude pohodlná. V žiadnom prípade by ste nemali príliš dlho zotrvávať v jednej pozícii alebo ležať na chrbte. Poloha na chrbte by mohla utlmiť sťahy maternice a pôrod by tak trval dlhšie. Alternatívou je sedieť na stoličke alebo na gymnastickej lopte, ležať na boku alebo oprieť sa o posteľ. Vyskúšajte rôzne pozície, pretože žiadna ideálna poloha vhodná pre pôrod neexistuje. Dôležité je, aby daná pozícia bola pohodlná vám osobne.

MASÁŽ

Nechajte si vaším doprovodom počas pôrodu masírovať chrbát, oblasť křížov alebo chodidlá, aby ste sa lepšie uvoľnili. Lepší pocit môže navodiť tiež jemná masáž tváre alebo čela. Pokiaľ je vám však fyzický kontakt nepríjemný, oznámte to tiež vášmu partnerovi. Hovorte o vašich prianiach, aby mohol vyhovieť vašim potrebám a zmierniť pôrodné bolesti.

KĽUD

Do začiatku ďalších sťahov si doprajte dostatok kľudu a urobte si maximálne pohodlie. Na uvoľnenie poslúchajte vašu obľúbenú hudbu a napite sa trocha vody. Tak načerpáte energiu, ktorú budete pozdejšie toľko potrebovať!

POHYB

Prechádzanie sem a tam môže prispieť k tomu, že sťahy maternice budú pravidelnejšie. Krúženie v bedrách nielenže zmierňuje pôrodné bolesti, ale tiež pomáha vášmu bábätku dostať sa do správnej polohy. Na rozpohybovanie panvy sa môžete posadiť na gymnastickú loptu a pritom vychyľovať panvu dopredu a dozadu. Pri chôdzi by ste mali čo najviac krútiť bokmi, aby bábätko mohlo pri pôrode ľahšie vykĺznuť z panvy.

Zdieľajte

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe