Mamička v šestonedelí

V šestonedelí máte plnú hlavu nových vnemov, ale pri všetkom tom kolotoči je tiež dôležité venovať pozornosť starostlivosti o seba a svoje telo, aby ste bola v poriadku a cítila sa dobre, a to ako fyzicky, tak psychicky.

Vaše telo má dozaista mnoho dôvodov, prečo je unavené. Nielenže dokázalo podať obrovský výkon a úspešne absolvovalo pôrod, ale okrem toho sa musí vrátiť do svojej pôvodnej formy a prispôsobiť sa novému životu s bábätkom a hektickému tempu dnešného sveta. Vytúžený spánok vás bude míjať, kedykoľvek sa hladné bábätko opäť rozplače. Vydržte! A nebojte sa, toto tempo sa skôr či neskôr skľudní.

Nezabúdajte!
Spokojná mamička rovná sa spokojné bábätko.

Telo

V prvých týždňoch po pôrode vás možno trápi vaše telo. S hrdosťou ste nosila svoje krásne bruško tehotnej ženy a zrazu tento symbol materstva vystriedalo ochabnuté telo s pigmentovými škvrnami a pruhmi od strií. Navyše sa stále nevôjdete do svojich obľúbených nohavíc. Možno máte dokonca na tvári tmavé škvrny, tzv. „tehotenskú masku“ a k tomu vám ešte možno vypadávajú vlasy, ktoré boli také nádherné počas celého obdobia gravidity.

Jazva po epiziotómii (nástrihu hrádze) alebo cisárskom reze vás bolí, ako sa vaša maternica dostáva do pôvodnej formy. A vrchol všetkého: viac sa potíte. Čo s tým? Bolesti prestanú, rany sa zahoja. Jedným slovom, neznepokojujte sa. Vaše telo je zatiaľ telo mamičky po pôrode, ale súčasne je to aj telo ženy. Ani tento stav nie je stavom, ktorý by vás mal sprevádzať naveky.

Forma

Nech už sa rozhodnete cvičiť doma či dochádzať na hodiny skupinového popôrodného telocviku, hlavne sa neponáhľajte, všetko pekne pomaly! Skupinové hodiny potom môžu mať určité výhody. Oddýchnite si, stretnite sa s inými mamičkami, s ktorými môžete zdieľať svoje dojmy a skúsenosti. Vplyv skupiny vás bude tiež motivovať v „modelovaní“ svojho tela do pôvodnej formy.

Existuje tiež mnoho relaxačných aj spevňujúcich cvikov, ktoré môžete realizovať aj doma. Táto svalová rehabilitácia je dôležitá. Nielenže podporuje harmonický sexuálny život, ale zabraňuje aj neskorším problémom s inkontinenciou a „poklesnutím orgánov“.

Zdieľajte
ProditeProditereklama
  1. kvetinka

    ja som sa pripravovala na porod a sestonedelie odkedy som sa TO dozvedela a cim to bolo blizsie, tym viac som sa bala a to doslova a kedze ani jedna kamoska nemala dieta tak to bolo ozaj zle a pytat sa na vsetko mamy alebo doktorky trapne a predsa len mama to absolvovala uz pred urcitym casom … a priatel vymyslel online taku akoby lekciu cez chattyclass.sk priprava na porod, kde som sa na toto vsetko mohla priamo pytat porodnej asistentky z praxe

Zabudnuté heslo

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe