Čo jesť v tehotenstve

O tom, že jedálny lístok ženy v tehotenstve je dôležitejší ako čokoľvek iné, snáď už dnes nikto nepochybuje. Počas tehotenstva je tiež vhodné premýšľať o kvalite produktov, ktoré konzumujete. Naučte sa oceniť vlastnú chuť potravín a tešte sa z vyvážených, chutných a výživných pokrmov. Buďte kreatívni a nechajte sa inšpirovať „pestrou kuchyňou“.

Neznamená to však, že budete jesť za dvoch. Vhodné je jesť častejšie po menších dávkach. Raňajky, obed a večeru teda doplňte o dve malé desiate. Týmto spôsobom sa vyhnete nevoľnosti, pocitu ťažkosti po jedle, nadúvaniu a tlaku.

Raňajky sú všeobecne zásadné – počúvate to zo všetkých strán a pre tehotné ženy to platí dvojnásobne. Bez raňajok je totiž organizmus ochudobnený o patričné „nakopnutie“ metabolizmu. Ten v noci spomalí svoj chod a rozbehne sa až s prvým jedlom. Keď sa teda nenaraňajkujete, vaša výkonnosť bude nižšia až do tej doby, ako sa prvýkrát najete. A to v období tehotenstva môže byť kľúčom k problémom, ako sú tráviace problémy, zápcha alebo znížená pozornosť.

Plnohodnotná strava = spokojná a zdravá mamička

Aby ste učinili zadosť zvyšujúcim sa nárokom svojho organizmu, v ktorom vyrastá nový život, potrebujete vyváženú, pestrú a kaloricky plnohodnotnú stravu. Vaše telo tak získa energiu, ktorú potrebuje pre všetky nastávajúce zmeny. Placentou vášmu dieťaťu zaistíte všetky potrebné vitamíny a stopové a minerálne prvky a zároveň zostanete vo forme. Správnou stravou sa zjednoduší aj pôrod a následné formovanie postavy do pôvodnej podoby.

Ak vaše chute neodporujú vyváženej výžive a nevyvolávajú žiadne tráviace problémy, nemusíte sa trápiť previnilými pocitmi a môžete uspokojiť svoje chute, bez toho, aby ste mali zlé svedomie. Váš organizmus vám často sám dáva vedieť, čo potrebuje.

Bielkoviny – vyššia potreba bielkovín čiže proteínov reálne nastáva až v druhom trimestri, hrá potom ale veľmi dôležitú úlohu pri tvorbe tkanív. Bielkoviny môžeme hojne nájsť v rôznych druhoch mäsa, mliečnych výrobkoch a vajciach, ale tiež v strukovinách, sójových produktoch a orieškoch.

Vláknina, uhľohydráty a pomalé cukry – v každom prípade je vhodné obmedziť jednoduché cukry a nahradiť ich zeleninou, prirodzenými obilninami, celozrnným pečivom a strukovinami. Ak budete tieto potraviny konzumovať v rozumnom množstve, nepriberiete z nich.

Výživa a starostlivosť v tehotenstve

Zopár rád

●  Nevynechávajte žiadne jedlo – ak trpíte tráviacimi problémami, jedzte častejšie menšie porcie.
●  Dbajte na to, aby ste vždy mali poruke malú desiatu.
 Vyhnite sa zbytočnému maškrteniu, prípadný vlčí hlad zažeňte potravinami s nižším
obsahom kalórií.
●  Zvoľte ľahšie stráviteľné tuky, vyhnite sa ale zároveň produktom „light“ – obsahujú
niekedy síce menej cukru, ale zato veľa tuku alebo naopak.
●  Jedlo si okoreňte čerstvými bylinkami, petržlenovou vňaťou, cesnakom, bazalkou, čo
vaše chuťové bunky poteší celkom prirodzeným spôsobom.
●  Ak pociťujete na konci tehotenstva pálenie žalúdka, oznámte to svojmu lekárovi.

Zdieľajte
Empik fotoreklama

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe