Selén a meď v tehotenstve

Selén a meď patria v tehotenstve k ďalším minerálom, ktoré by nemali chýbať v repertoári. Ako všetky predchádzajúce ich môže tehotná žena dopĺňať v strave alebo pomocou kvalitných doplnkov stravy.

Meď v tehotenstve

Meď má dôležitú funkciu podobne ako železo. Jej úlohou je dostatočná tvorba červených krviniek. Srdce vášho dieťatka je tvorené práve pomocou jej nej, podobne ako cievy, kostra či nervový systém.

Zdroje medi

Meď nájdete v čokoláde, špenáte, lieskových orechoch, kešu, tekvicových semienkach, v strukovinách, ako je cícer či fazuľa, ale aj v červenom víne.

Selén v tehotenstve

Selén má skvelú funkciu chrániť organizmus tehotnej ženy pred intoxikáciou ťažkými kovmi. Jeho nedostatok môže mať za následok vrodené chyby plodu, ako sú srdcové ochorenia. Spomína sa aj jeho spojitosť s náhlym úmrtím dieťaťa, tzv. SIDS.

Zdroje selénu v potrave

Selén a jeho zdroje

Určite je super v tehotenstve konzumovať potraviny s obsahom selénu, ktorý sa nachádza v orechoch, cesnaku, cibuli, obilovinách, klíčkoch, avokáde, paradajkách ale aj v citrusoch. Samozrejme ho nájdeme aj v červenom mäse, hydine, vajíčkach, rybách, hlavne v rybách morských, ďalej v mliečnych výrobkoch, najviac asi v masle.

Zdieľajte

Zabudnuté heslo

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe