Ako mi pomohla DNA analýza a čo som o sebe zistila?

dna4fit

Možno si spomínate, že sme vám odporúčali, aby ste sa pozreli do seba cez DNA analýzu a zistili, čo vám robí dobre a čo naopak škodí. DNA analýza, to nie je len zisťovanie otcovstva, je určená pre všetkých bez ohľadu na vek. Zistenia vám pomôžu pozitívne ovplyvniť zdravie, stravovanie, hmotnosť, športové aktivity a ďalšie záležitosti týkajúce sa životného štýlu. Nám s kolegyňou už prišli výsledky, tak poďme sa na tie jej pozrieť.

S touto myšlienkou – zistiť maximum o svojej DNA, prišla naša Oli. Vďaka nej sme sa – ona, ja (Daniela) a jej syn, Adam,  podrobili analýze DNA4fit. Čo predchádzalo tomu, kým nám boli doručené dve knihy, s množstvom informácií o nás samých, som vám písala v predošlom článku. Teraz budeme pokračovať tým, že vyspovedám našu Oli.

Oli, prečo si sa vlastne chcela podrobiť DNA analýze? Čo ťa k tomu viedlo?

Hľadala som riešenie na moje zdravotné ťažkosti, no lekári mi dávali len všeobecné odporúčania, ktoré na mňa nefungovali. Možnosť otestovať si svoju DNA ma nadchla hneď na začiatku, keď som sa dozvedela, čo takou analýzou všetko získam.

Mám za sebou nie úplne jednoduchú operáciu srdca a mala som aj po nej stále nejaké „malé problémy“. Najprv mi vypadali vlasy, potom ma ½ roka neuveriteľne boleli kĺby, potom som začala byť permanentne unavená a stávalo sa mi, že po 3 hodinách, v podstate ničnerobenia, som si musela na 2 hodiny ľahnúť.

Po viacerých vyšetreniach ma lekári ubezpečili, že som úplne v poriadku a že po tak náročnej operácii je to normálne. Hm, ale takto som si to veru nepredstavovala! Sama seba som sa pýtala prečo? Robím predsa všetko ako mám! Zdravo sa stravujem, snažím sa športovať, spím aspoň 8 hodín denne, tak, kde je problém?! Odpovede som však nenašla ani u lekárov, len všeobecné odporúčania, ktoré na mňa nezaberali.

Takže si sa rozhodla zvoliť cestu DNA analýzy, niečo nie všeobecné, ale viac o tebe samej?

Presne tak! DNA4fit mi tie odpovede dalo a sú to vskutku úžasné rady, navyše podložené vedou a analýzou mojich vlastných génov – preto DNA analýza.

Celá analýza je rozdelená na 9 častí:

  1. VPLYV DIÉTY NA TELESNÚ HMOTNOSŤ
  2. POŽIADAVKY NA ŽIVINY
  3. STRAVOVACIE NÁVYKY
  4. METABOLICKÉ CHARAKTERISTIKY
  5. DETOXIKÁCIA TELA
  6. ŠPORT A REKREÁCIA
  7. ŽIVOTNÝ ŠTÝL
  8. KARDIOVASKULÁRNE ZDRAVIE
  9. OMLADENIE POKOŽKY

Výsledky v týchto oblastiach sú farebne prehľadne označené – ČERVENÁ je problém, ZELENÁ je v poriadku, ŽLTÁ je priemer, ŠEDÁ je normál. Takže sa v nej veľmi dobre zorientujete a už na pohľad vidíte, v čom je problém, čo vám chýba a dostanete aj odporúčania, ako a v čom to ideálne získať a doplniť svojmu telu.

Ok a môžeš byť konkrétna? Aké wau momenty si v DNA4fit analýze pre seba našla?

Ako prvé som začala riešiť problémové oblasti v časti POŽIADAVKY NA ŽIVINY – nízka hladina vitamínu B12, zinku, vitamínu C, aj železa. Prečítala som si detailné poznámky s vysvetlením súvislostí a zrazu mi to bolo jasné! Napr. vitamín C má priamu súvislosť s bolesťami kĺbov – lebo má vplyv na pretrvávanie zápalov v tele, ktoré mi spustili reumatoidnú artritídu. Zinok vplýva na výživu vlasov, ktoré mne vypadali. Nedostatok vitamínu B12 a železo išli ruka v ruke s mojou únavou. V tomto duchu som dostala ako na dlani ďalších tucet faktov. No nie je to WAW?!

dna analýza

dna analýza

Nechcem vás zahltiť informáciami, viem, že nemáte pri deťoch veľa času. Je to cca 300 strán prehľadne spracovaných a zviazaných do 2 veľkých kníh. Toto sú len niektoré z wau momentov, ktoré som v analýze našla. Ale jednu informáciu vám ešte doplním: Analýza sa nekončí len na úrovni odporúčaní. DNA4fit mi personalizovane spracovala aj jedálniček na 28 dní, tak, aby som do tela dostala živiny z potravy, ktorá obsahuje viac toho, čo môjmu telu chýba. S niečím takým som sa doteraz nikdy nestretla. Budem sa teda snažiť doplniť to, čo treba prioritne formou potravy, nie tabletiek, ani výživových doplnkov.

Ďakujeme, Oli, tešíme sa aj na analýzu tvojho syna, Adama. Keď si ju preštuduješ, určite nám daj vedieť, čo ti priniesla a ako to ovplyvní a čo to ovplyvní v tvojom živote matky:)

Ja som sa tiež podrobila DNA4fit analýze, ale to množstvo informácií o sebe som ešte nedokázala podrobnejšie preštudovať 🙂 Už na prvý pohľad sa mi mnohé veci potvrdili a mnohé nové veci o sebe prekvapili. Ale o tom vám určite napíšem tiež.

Ak aj vy hľadáte riešenie pre seba, alebo rozumný darček pre blízkeho, odporúčam zamyslieť sa práve nad DNA4fit. Ak sa tak rozhodnete, určite nezabudnite použiť kód happybaby a ušetriť 150 €.

Lebo byť fit a zdraví, to je to najviac, čo si môžeme (a obzvlášť dnes) priať. Pevné zdravie a všetko dobré vám z redakcie Happy Baby želáme:)

Oli a Daniela

Zdieľajte

Poradne

  • Syndróm miznúceho dvojcata

    Dobrý deň v 11tt mi bolo zistené že v maternici mám dva gestacne vaky alebo dutinky jeden s prosperujúcim plodom a druhý bohužiaľ prázdny vo veľkosti 14x17mm. Asi už nie je šanca aby sa aj v druhej dutinke objavil plod prípadne aj akcia srdiecka. A ešte mám otázočku je prosperujúci plod v bezpečí a prázdna dutinka sa vstrebe? Ďakujem za odpoved.

    mamička Vlasta

    Dobrý deň prajem!  Je mi to ľúto, ale ako pôrodná asistentka nie som kompetentná zodpovedať Vašu otázku. Poprosím Vás, poraďte sa so svojím gynekológom.

    PhDr. Emőke Takácsová, PhD.

  • Bolesť v oblasti panvy (kostrče)

    uz piaty den mam bolesti v oblasti panvy najma kostrce. Niekedy je to lepsie niekedy zas horsie. Obcas mam pocit ako keby mi niekto do krizov az noz bodol. Som zatial podla sona v 11 tyzdni. Lekar povedal, ze to moze byt kvoli roztahovaniu panvy ze je to normalne a prejde to. Co s tym prosim? Nasla som zopar cvikov ktore sa snazim cvicit . . . alebo ozaj len vydrzat a pockat?

    mamička Vlasta

    Dobrý deň prajem! Áno, tieto bolesti môže spôsobiť na začiatku tehotenstva jednak rozťahovanie panvových kostí a aj naťahovanie väzivových vlákien maternice. Narastaním maternice sa zaťažuje aj chrbtica. Časom by mali tieto bolesti ustúpiť. Pomôžu Vám uvoľňovacie cviky na chrbticu, cvičenie na fitlopte (krúženie). Skúste si ľahnúť na chrbát s pokrčenými kolenami, mierne upažiť , nadýchnuť sa a pomaly vo výdychu ukladať kolená na jednu a hlavu na druhú stranu.  Cvičte opatrne, aby ste cítili uvoľnenie, nie napätie v oblasti krížov. Prajem príjemné cvičenie!

    PhDr. Emőke Takácsová, PhD.

     

  • Kŕče v tehotenstve

    V tehotenstve ma začali trápiť veľmi bolestivé kŕče v končatinách, môžete mi poradiť, ako sa tomu vyhnúť?

    mamička Vlasta

    Kŕče sa vyskytujú hlavne v noci, postihujú najmä nohy a chodidlá a sú niekedy skutočne bolestivé. Úľavu vám môže priniesť to, keď si budete nohy pomaly priťahovať rukou k sebe. Pokiaľ kŕče neprestanú, masírujte si nohy a urobte niekoľko krokov. Ak sa budú kŕče vyskytovať často, lekár vám predpíše vápnik, vitamín B a horčík. 

Zobraziť všetky otázky z poradne (17)

Prihlásenie

Na tejto webstránke používame súbory cookie, aby sme vám poskytli najrelevantnejší zážitok pri najbližších návštevách a to tak, že si zapamätáme, čo vás zaujíma. Kliknutím na „súhlasím s použitím všetkých cookies“ vyjadrujete súhlas s použitím všetkých súborov cookies. Pomocou nastavenia môžete poskytnúť aj kontrolovaný súhlas, alebo zakázať použitie cookies, okrem nevyhnutných.

povoliť všetky cookies Nastaviť cookies

Nižšie nájdete kategórie cookies, používané na našich webstránkach. Môžete ich povoliť, alebo zakázať. Funkčné cookies nie je možné zakázať, pretože sú nutné pre bezproblémový chod webu. Vaše nastavenie cookies môžete v budúcnosti zmeniť pomocou odkazu v pätičke webstránky.

Zavřít

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe