3 jednoduché cviky, ktoré zvládnete aj v kuchyni!

Určite sa zhodneme na tom, že väčšina mamičiek trávi kopu času v kuchyni. Ráno prichystať raňajky, desiata, uvariť obed, medzitým nakŕmiť deti, prechádzka, ohriať obed, umyť riad, nachystať olovrant, večeru, umyť riad, postarať sa o deti, vyprať, upratať, …. A potom večer padnete a hovoríte si, že ste si dnes zase nenašla ani chvíľku na seba. Čo takto využiť kuchyňu ako priestor, kde sa dá tiež cvičiť? Máme pre vás 3 tipy na účinné preťahovacie cviky, za ktoré vám vaše telo iste poďakuje.

Pretiahnutie chrbta a svalov okolo ramien

Postavte sa čelom ku kuchynskej linke, oprite si dlane o linku, poodstúpte dozadu, vystrčte zadok dozadu a predkloňte sa. Hlava zostáva v predĺžení chrbta, ramená tlačte dolu, pravidelne a kľudne dýchajte. Ako oporu môžete samozrejme využiť akýkoľvek stôl, madlo kočíka alebo trebárs preliezačku na ihrisku.

Pretiahnutie trupu a vnútornej strany stehien

Jednu nohu si dajte hore na linku, postavte sa bokom. Obidve nohy sú prepnuté, zrejme už teraz cítite pretiahnutie vnútornej strany stehien. Položte si ruku na nohu a druhú ruku vytiahnite k hlave. Postupne sa ukláňajte k nohe, ktorá je na linke. Snažte sa neustále vyťahovať ruku od pásu cez hlavu do diaľky. Miesto kuchynskej linky môžete opäť využiť trebárs preliezačku na ihrisku alebo lavičku v parku.

Pretiahnutie nôh

Nechajte jednu nohu na kuchynskej linke a otočte sa k nej čelom. Pokrčte hornú nohu a pretlačte panvu vpred. Ucítite pretiahnutie na zadnej strane stehna na hornej nohe a na prednej strane stehna na stojacej nohe. Teraz skúste stojacu nohu postaviť na špičku, pokrčiť koleno a pretlačiť ešte viac panvu vpred. Preťahujete aj bedrovostehenný sval, ktorý sa tiahne od kolena až po brucho a jeho skrátenie má za následok nesprávne držanie tela, nesprávne zaťažovanie brušných svalov a následne bolesť chrbta. Preto ho pravidelne preťahujte.

Viac tipov na cvičenie nie len v kuchyni nájdete na našom YouTube kanáli >>

A pokiaľ patríte medzi tie, ktoré si o cvičení rady prečítajú, ale nedokážu urobiť ten posledný krok, vstať a skutočne začať cvičiť, potom máte zrejme v hlave onú Lenivosť, ktorá nám tak rada nahovára…  Nebuďte na ňu sama, zapojte sa do našich pravidelných výziev „Nakopnite svoju lenivosť do zadku a spevnite ten svoj!“ >>

Zdieľajte

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe