Strašiak s menom PMS

Takmer 80 % žien pozoruje štrnásť dní pred menštruáciou výraznú zmenu nálady a telesné zmeny. Môže za to PMS, teda Predmenštruačný syndróm! Ako sa ho prirodzene zbaviť?

PMS môže za všetko!

Hormonálne zmeny, ktoré prebiehajú v tejto fáze cyklu majú vplyv na mnoho vecí. Môžete cítiť väčší príval energie, ale tiež bolesť chrbta, hlavy, väčšia chuť na sladké a celkovo sa cítiť podráždená. PMS môže mať dokonca vplyv na vašu pamäť.

Tipy ako prirodzene zmierniť problémy

  • Dbajte na to, čo jete – jedzte ľahké, dobre stráviteľné jedlá v pravidelných intervaloch. Zaistíte tak stálu hladinu cukru a predídete podráždenosti.
  • Citlivé prsia v priebehu PMS môžu byť spôsobené aj vysokým podielom živočíšnych tukov. Nízkotučná diéta môže v dlhodobom horizonte dramaticky zlepšiť ich citlivosť.
  • Pravidelná krátka precházka môže zvýšiť prirodzenú hladinu hormónu šťastia vo vašom tele. Pomôže vám tak viac relaxovať a uvoľniť telesnú bolesť.
  • Ideálnym cvičením je tiež jóga. Pomáha vám nájsť stabilitu a vnútorný kľud.
  • Káva, čaj, perlivé a sladené nápoje môžu prispievať k vyššej miere podráždenosti.
  • Vitamín B6 v dávke 50 – 100 mikrogramov každý deň v dlhodobom hľadisku pomáha znížiť negatívny dopad PMS.
  • Pupalka dvojročná obsahujúca kyselinu linoleovú (GLA) je ďalším trikom pre tie z vás, ktoré trápi zvýšená citlivosť pŕs. 1 – 3 gramy oleja z pupalky dvojročnej každý deň vám dokáže uľaviť.

Všetky tieto tipy sú účinné nie len na zníženie dopadu PMS, ale aj pre celú vašu životosprávu. Väčšinu ich účinkov ale spoznáte až po niekoľkých mesiacoch.

V akútnej fáze ale môžete vyskúšať homeopatiu alebo aromaterapiu. Tieto prírodné formy liečby nezaťažia váš organizmus a ich účinok je okamžitý.

Zdieľajte

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe