Tehotná žena a pitný režim

Pitný režim a cvičenie tehotných mamičiek

Všeobecné informácie o našom ľudskom tele nám dávajú značne najavo, že až 70 percent z celkového obsahu je zložené z vody. Ak sa nedodrží pitný režim, môže ohroziť nielen tehotnú ženu, ale samozrejme aj plod, ktorý nosí pod srdcom.

Najvyššie množstvo tekutín prijímame najmä počas letného obdobia, kedy telo vyplavuje potením toxické látky a potrebuje ich aj naspäť dodať.  Dlhodobá dehydratácia môže viesť  k porušeniu niektorých funkcií organizmu, či poškodeniu orgánov (obličky), krátkodobá sa prejavuje znížením tlaku krvi a neraz končí kolapsom. V tomto prípade je nutné zvýšiť pozornosť pri tehotných ženách s nízkym tlakom, kde počas tehotenstva môže tlak ešte poklesnúť.

Denná spotreba tekutín

Pri bežnom dni by mal pitný režim a príjem tekutín tehotnej ženy predstavovať priemerne 2,5 litra vhodných tekutín, kde zaraďujeme aj polievky, mlieko, bezkofeínové nápoje.

Počas aktívneho dňa by základná denná norma  mala byť 1,8 litra + pohár vhodnej tekutiny za každú hodinu.

Tekutiny s obmedzením

Káva, čierny a zelený čaj  patria  medzi tekutiny s obsahom kofeínu, ktoré odvodňujú. Vo všeobecnosti je vhodné obmedziť ich príjem na jednu šálku denne.

Sladké, sladené a bublinkové nápoje, nielenže obsahujú množstvo cukru, ale aj chemikálií, ktoré v tomto krásnom období nie sú najvhodnejšie.

Alkoholické nápoje by mali byť počas tehotenstva prísne zakázané.

Džúsy a zeleninové 100 percentné šťavy je vhodné vždy riediť v pomere 1:1.

Ideálnou tekutinou je čistá voda, stolové vody a pre zmenu minerálne vody. Už pred otehotnením je dobré telu dodávať to najlepšie, v podobe dojčeneckej vody, ktorá je vhodná nielen počas tehotenstva a aj následne v období dojčenia.

Voda ako najvhodnejšia tekutina

Veľa žien si neuvedomuje, ako nám voda pomáha pri každodenných „tehotenských problémoch“.

Pri dostatočnom príjme tekutín zabraňujeme zápche, hemoroidom, infekciám močového traktu, zmiernenie nevoľnosti a zvracaniu pri ranných známkach tehotenstva, zabránenie prehriatiu organizmu, zabránenie vyčerpanosti a bolestiam hlavy.   Po určitom čase sa nám chuť vody môže zunovať, môžeme ju trošku ochutiť citrónovou alebo inou šťavou.

Pitný režim je dôležitý počas celého života už od jeho počiatku ako zárodku v maternici, v novorodeneckom období, v detstve, puberte, dospelosti i v starobe.

 

Pořadí: 0 / 0
vstúpiť do galérie

 

Mgr. Soňa Vašíčková, certifikovaná pôrodná asistentka, pracujúca na pôrodnej sále v nemocnici od roku 2010. Venuje sa spolu s kolegyňou, taktiež certifikovanou pôrodnou asistentkou, Mgr. Zuzanou Šebeňovou vo svojom voľnom čase predpôrodným kurzom, cvičeniam pre tehotné, popôrodným cvičeniam a cvikom na odstránenie funkčnej sterility podľa Ľudmily Mojžišovej.

 

popri.webnode.sk       FB

Zdieľajte

Zabudnuté heslo

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe