10 rád ako zostať fit počas tehotenstva

fit počas tehotenstva

Byť vo forme aj počas tehotenstva nie je úplne také ľahké, ako by sa mohlo zdať. Máme pre Vás 10 tipov ako nestratiť formu skoro až do pôrodu a zostať fit počas tehotenstva.

  1. Behom nasledujúcich 9 mesiacov je dôležité jesť vyvážene, a hlavne sa neprejedať, jedzte tak, aby ste zahnala hlad, avšak nie viac. Dôležité je jesť zo všetkého trochu: mäso, ryby, zelenina, ovocie, strukoviny… Týmto spôsobom budete mať dostatok živín ako vy, tak aj vaše dieťa, a hlavne z toho príliš nepriberiete.
  2. Choďte skoro spať. Pokiaľ máte tendenciu ísť vždy až na doraz, v tehotenstve by ste sa mala viac šetriť. Neignorujte známky únavy, a vždy si radšej na chvíľu odpočiňte. Vaše telo pracuje na plné obrátky a vy mu musíte dopriať dostatočný odpočinok, minimálne 8 hodinovým spánkom.
  3. V prvom trimestri si, pokiaľ je to možné, choďte ľahnúť aj po obede, je dosť možné, že v noci nebudete môcť spať. V poslednom trimestri sa zvyčajne kvalita spánku tiež zhoršuje, pretože sa v noci dieťa hýbe, a tiež vás už celkom tlačí. Kedykoľvek to bude možné, tak odpočívajte, či už počas víkendov, alebo počas materskej dovolenky. Nepreceňujte svoje telo.
  4. Udržujte športovú aktivitu. Nie je dôležité behať maratóny, ale niekoľkrát do týždňa si obujte pohodlné topánky a choďte na dlhšiu prechádzku.
  5. Dodržujte desiaty a olovranty. Niekedy proste nemáte chuť na jedlo, alebo Vás trápi pálenie záhy? Jedzte menšie dávky, ale častejšie. Hlavne v posledných mesiacoch, kedy dieťa veľmi tlačí na váš žalúdok, je dôležité si jedlo rozprestrieť na celý deň. Dajte si ovocnú tyčinku, jogurt alebo pár kúskov ovocia.
  6. Hydratujte sa. Je dôležité behom dňa vypiť minimálne 2 litre vody. Naviac sa tiež starajte o svoju kožu pomocou hydratačných krémov. Predchádzate tým vysušenej pokožke a vzniku strií.
  7. Aj v tehotenstve sa môžete páčiť. Vyberajte si pohodlné a pekné outfity, doplňte ich decentným líčením, a váš deň bude o niečo lepší.
  8. Starajte sa o seba. Zájdite si ku kaderníkovi, objednajte sa na tehotenskú masáž, nechajte si upraviť svoje nechty. Aj obyčajná káva s kamarátkami môže byť oslobodzujúca, je dôležité sa vytrhnúť zo strereotypu a mať trochu času sama pre seba. A pokiaľ už dieťa máte, nebojte sa ho nechať v škôlke, u babičky alebo s oteckom. Nie ste iba mama, aj Vy sa môžete baviť.
  9. Relaxujte, pustite si dobrú hudbu, zájdite si na jógu. Pokiaľ budete vyrovnaná a v kľude, bude také aj Vaše dieťa. Byť fit počas tehotenstva je dôležité.
  10. Užívajte si svojich 9 mesiacov. Cez všetky strasti, bolesti a diskomfort, aj skrz to, že si neprídete vždy šťastná. Tehotenstvo je jedinečným stavom v živote ženy, prvé pohyby vášho bábätka, preto si vždy uchovávajte iba to krásne.

Nie je život tehotnej ženy krásny?

Zdieľajte

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe