Vitamín C v tehotenstve

Vitamín C a jeho potreba je známa. V tehotenstve ho však potrebujete viac a jeho deficit môže mať negatívny dopad na vaše zdravie či zdravie vášho budúceho dieťatka.

Výhody vitamínu C v tehotenstve

Dostatok vitamínu C má obrovské bonusy pre organizmus budúcej mamičky. Vďaka dostatku vitamínu C sa dokáže vstrebať potrebné množstvo železa, ktoré podporuje krvotvorbu. Imunita a obranyschopnosť organizmu bez vitamínu C môže byť oslabená, a mamička tak môže byť náchylnejšia na rôzne infekcie a ochorenia, ktoré v tehotenstve môžu negatívne vplývať na vývoj bábätka. Nedostatok vitamínu C sa často spája aj so vznikom preaklampsie v tehotenstve.

Vitamín C je aj úžasný antioxidant a mamička by ho mala denne prijímať v dostatočnom množstve vo forme zeleniny, ovocia alebo si môže vytlačiť celý citrón do čaju. Ak uvažuje nad suplementom, ideálne je používať práškový vitamín C a ešte lepšie v jeho lipozomálnej forme.

Vplyv vitamínu C na vývoj bábätka

Nedostatok vitamínu C môže negatívne pôsobiť na vývoj kostí a tkanív bábätka. Aj keď to môže pôsobiť strašidelne, ak nedbáte na jeho dostatočný prísun počas tehotenstva, môže to dokonca ovplyvniť rozvoj mozgu a pamäťového potenciálu bábätka. Pamäťové schopnosti môžu byť znížené až o 15 % v prípade, že trpí nedostatkom príjmu vitamínu C, kým sa vyvíja v maternici.

Dôležité je ale vedieť, že vitamín C sa tepelnou úpravou stráca, preto je vhodné konzumovať tieto potraviny v surovom stave.

Kde vitamín C nájdete

Samozrejme, najviac vitamínu C je v ovocí a zelenine. Najviac ho nájdete v citrusoch (citrón či limetka), v jahodách, kiwi, bobuľovinách či jablkách. Zo zeleniny je skvelá kvasená kapusta, ale obsahuje ho aj šalát, paprika, paradajky, špenát či pŕhľava a zemiaky.

Zdieľajte
Jamieson_zpět do školyJamieson_zpět do školyreklama

Zabudnuté heslo

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe