Zinok v tehotenstve – dôležité minerály

Každý z nás potrebuje v tele dostatočné množstvo zinku, aby náš organizmus fungoval bezchybne. Zvlášť to platí v tehotenstve, kedy v tele mamička nosí nový život.

Zinok potrebuje náš organizmus vo veľmi malom množstve, ale jeho nedostatok môže spôsobiť problém, ktorý naruší správny vývoj dieťaťa. Zvlášť u chlapcov počas vnútromaternicového vývoja je dôležitý na správny vývoj semeníkov. Pojednáva sa o možnosti, že práve nedostatok zinku by mohol stáť za genetickými ochoreniami, ktoré sa predávajú z generácie na generáciu.

Zinok – tehotenstvo

Zinok celkovo vplýva na mnohé aspekty vývinu človeka, či už tvorbu spermií, plodnosť, schopnosť úspešne donosiť plod ako aj na materinský pud.

Organizácia Foresight (skúmajúca a podporujúca tému rodičovstva) sa téme potreby konkrétnych vitamínov venuje už dlhé roky. Odborníci tejto organizácie uvádzajú, že ak má matka málo zinku počas tehotenstva, zvlášť v posledných mesiacoch tehotenstva, pôrod bábätka býva zdĺhavý a ťažký či oneskorený.

Dojčenie a popôrodná depresia

Matky s nízkym obsahom zinku mávajú problémy s dojčením a dokonca ťažšie nadväzujú vzťahy so svojím novonarodením bábätkom. Nedostatok zinku môže stáť aj za popôrodnou depresiou. Preto sa práve pri popôrodnej depresii odporúča podávať zinok a vitamíny B rady.

Zdroje zinku

Patrí sem chudé mäso, kuracie mäso, ustrice, treska, krevety, tuniak, vaječný žĺtok, celozrnná pšenica, raž, ovos, šošovica, karfiol, kapusta, špenát, hrášok lúpaný. Z korenín je vhodné používať škoricu, čierne korenie, červenú papriku, čili či zázvorový koreň.

Zdieľajte
MultimumMultimumreklama

Zabudnuté heslo

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe