Bolesti v tehotenstve

Aj keď je tehotenstvo nazývané ako najkrajšie obdobie v živote ženy, často to tak nemusí byť. Bolesti v tehotenstve potrápia aspoň na krátku dobu každú tehotnú ženu.

Bolesti v tehotenstve nie sú vždy len o bolestiach brucha. Rastúca maternica a bábätko v nej môže tlačiť na niektoré nervy a spôsobovať tak bolesti iných častí tela.

Aké bolesti v tehotenstve vás môžu stretnúť?

  1. Kŕče
  2. Tažké ruky
  3. Bolesti chrbta

Medzi bolesti v tehotenstve patria aj kŕče

Kŕče sa vyskytujú predovšetkým v noci, najviac postihnuté sú nohy a chodidlá a sú niekedy skutočne bolestivé. Úľavu vám môže priniesť to, že si budete nohy pomaly priťahovať rukou k sebe.

Pokiaľ kŕče neprestanú, masírujte si nohy a urobte niekoľko krokov. Ak by sa kŕče vyskytovali často, lekár vám predpíše vápnik, vitamín B a horčík.

Cvičenie, ktoré pomôže proti kŕčom

Nechajte aj nastávajúceho otecka, aby pre vás niečo urobil, a poproste ho, aby:

  • vám zdvihol nohy hore.
  • tlačil vaše nohy čo najviac proti vám.
  • pevne držal vaše nohy, zatiaľ čo vy sa pokúsite naťahovať ich v opačnom smere.

Ťažké ruky

Aj vaša chrbtica sa mení a tlačí na niektoré nervové body, čo môžu pociťovať vaše paže. Tento pocit tiaže je prechodný. Niekedy sa u vás môže objaviť aj mravenčenie v rukách, čo je ďalší dôsledok stlačených nervov. Pokiaľ vás tieto problémy príliš obťažujú, obráťte sa na svojho lekára.

Bolesti v tehotenstve

Bolesti chrbta

Hmotnosť dieťaťa sa už prejavuje – váš chrbát sa ohýba do oblúku a bolí. Bolesti v chrbte sú nakoniec najčastejšími problémami, ktoré sa u tehotných žien vyskytujú, preto odporúčame cvičenie pre prípravu na pôrod.

Aby ste bolesť zmiernila alebo sa jej dokonca vyhla, máme pre vás niekoľko následujúcích rád a odporúčaní:

  • Podsaďte čo najčastejšie panvu dozadu, aby ste zabránili ohýbaniu chrbta do oblúku. Týmto pohybom sa sťahujú brušné svaly a chrbát je menej guľatý. Robte toto cvičenie, keď si sadáte, ohýbate sa, dvíhate nejaký predmet apod.
  • Vyhnite sa tomu, aby ste dlho stáli bez toho, aby ste sa pohybovali.
  • Nenoste topánky s vysokými podpätkami.
  • Držte sa vzpriamene! Pozorujte sa v zrkadle, aby ste si skontrolovali svoje držanie tela.
  • Spite na tvrdšej matraci.
  • Vyskúšajte plávanie na chrbte. Okamžitá úľava je zaručená!
  • Vyskúšajte gymnastiku pre tehotné.

Náš ďalší článok Fyzická a psychická príprava na pôrod vám poradí, ako celú záťaž tehotenstva zvládnuť a rýchlejšie sa tak zotaviť aj po pôrode.

Ak vás zaujímajú aj iné otázky týkajúce sa materstva, pôrodu, zdravia, sledujte aj náš facebookový profil Happy Baby SK.

Zdieľajte
Malicek OZ daneMalicek OZ dane

Prihlásenie

Ukladám zmeny Odosielam
Uložené Hotovo
Došlo k chybe Došlo k chybe